Právě probíhající výstava v Guggenheim Museu Bilbao nazvaná Absolute Reality zkoumá klíčovou fázi Miróovy kariéry, období od roku 1920 – jeho první cesty do Paříže – do roku 1945. Tyto roky jsou charakterizovány neustálým proudem myšlenek od jeho počátečního magického realismu až po osobní slovník souhvězdích nebo plovoucích znaků na nejednoznačném pozadí. V tomto vývoji je zřejmé, že prehistorické umění, včetně skalních maleb, petroglyfů a sošek, mělo zvláštní přitažlivost pro Miróa, který navrhl návrat k úsvitu umění, aby obnovil svůj původní duchovní smysl.

Ačkoli se Juan Miró narodil v Barceloně a zachoval si celoživotní spojení s Katalánskem, jeho umělecký odkaz je zakořeněn v Paříži, kam se přestěhoval v roce 1920 ve věku 27 let… Obklopen takovými osobnostmi, jako jsou Pablo Picasso, Andre Masson a Max Ernst, Miróova práce brzy odrážela dramatický estetický vývoj, který se odehrával všude kolem něj, s obrazy jako Farma (1921) odhalující jeho předběžné první kroky k abstraktnějším a geometrickým formám, které se staly definujícím rysem jeho práce.
Zbytek tohoto článku je viditelný pouze pro přihlášené.
Pro přístup ke všem článkům se přihlaste, nebo se zdarma zaregistrujte
Diskuze k tomuto článku