„Výstava s názvem To se může jednou hodit představuje v galerii Ateliér Josefa Sudka aktuální sérii fotografií a objektů Julie Hrnčířové. Autorka ve svých fotografiích a prostorových instalacích mapuje urbánní chyby a nedokonalosti, které se za pomoci náhodných a nesouvisejících materiálů pokoušejí vylepšit anonymní městští kutilové. Tyto nahodilé sochařské struktury vytvořené lidským zásahem povstávají z hlubin města jako ready mades proměňující se z funkčních objektů v umělecká díla,” říká kurátor výstavy Ján Gajdušek.

Výstava vychází z dlouhodobého fotografického souboru Everyday sculptures, v němž Julie Hrnčířová postupně zaznamenává syrovou poetiku nepravděpodobných situací, nedokonalostí a zdánlivých chyb, které vyvěrají z hlubin města. Mapováním téměř neznatelných kutilských zásahů a oprav v rámci veřejného prostoru reflektuje věčný konflikt mezi starým a novým – střetem tradice s všudypřítomnou globalizací, která se stala hlavním motorem naší společnosti. V souvislosti se svou prací autorka také zmiňuje slovo rewilding, což v překladu do češtiny znamená „znovu zdivočelý“, či „opětovné uvedení do přírodního, divokého stavu“. Ve svých fotografiích odkrývá skrytou syrovost, chaos a krásu, kterou nám město a jeho zákoutí mohou nabídnout – anonymní gesta a stopy zanechané lidmi, které nikdy nepotkáme.
Zbytek tohoto článku je viditelný pouze pro přihlášené.
Pro přístup ke všem článkům se přihlaste, nebo se zdarma zaregistrujte
Diskuze k tomuto článku