„Lidské tělo jako předmět i nástroj poznávání je tématem výstavy představující čtveřici středoevropských autorů, Luboše Plného, Teu Smetanovou, Józsefa Hajdú a Štefana Osleje. Společným jmenovatelem jejich tvorby je hledání osobní identity, propojenost s exaktními vědami a téma zrození a zániku. Vybrané realizace se dotýkají příkladů vědecké praxe (rentgenové snímky, anatomické kresby), přičemž je posouvají do nových souvislostí. Výstava reflektuje člověka jako svébytné universum, kterým se zabývá nejen exaktní věda, ale i výtvarné umění, přičemž tyto dva odlišné přístupy se invenčním a obohacujícím způsobem prostupují,“ říká kurátorka výstavy Šárka Belšíková. Expozice, která je představena veřejnosti v Muzeu moderního umění – Trojlodí v Olomouci byla uspořádána v rámci Trienále SEFO 2021 (24. 6. – 2. 1. 2022)

V následujícím textu si přibližme životní i tvůrčí příběh Luboše Plného (1961), jednoho z vystavujících. Širší veřejnost jej možná zaregistrovala jako úspěšného účastníka Benátského bienále v roce 2017. Ten rok jsem jej poprvé navštívil v jeho domku s ateliérem a zahrádkou plnou vlastnoručně pěstěné zeleniny). Jeho práce vlastní slavné Centre Pompidou v Paříži i v další významné sbírky. Kdo je tento svérázný umělec a otužilec, který chodí plavat od dubna do listopadu do nedalekého „Olšaňáku“?
Zbytek tohoto článku je viditelný pouze pro přihlášené.
Pro přístup ke všem článkům se přihlaste, nebo se zdarma zaregistrujte
Diskuze k tomuto článku