V těchto dnech se otevřela společná výstava Karla Nepraše a Naděždy Plíškové v Karlových Varech. Jedná se o výjimečné setkání tvorby umělců a manželů, jejichž soužití bylo inspirativní, ale v mnoha ohledech dramatické…

S doznívající uvolněnou atmosférou se loučila Špálova galerie nezvyklými činy. V roce 1969 se zde objevily balíky sena a slámy, které mohli návštěvníci volně přeskupovat. V tomto happeningu Zorky Ságlové byla práce povýšena na umění – a také si vysloužila odpor oficiálních míst i zákaz další činnosti. Ještě následovala na stejném místě prezentace Naděždy Plíškové, v jejíž instalaci hrála hlavní role velká lžíce a sedm litrů guláše – a upozorňovala tak zřejmě na podobný rozpor umělkyně a ženy v domácnosti. Ukazovaly se omezenější možnosti svobodné tvorby, ale i nenaplněné ambice a nelehký život v rozestavěném hlubočepském domě, v kterém se umělkyně osudově zranila při pádu ze schodů. Poškození míchy dokonaly stále zjevnější izolaci od společnosti.
Zbytek tohoto článku je viditelný pouze pro přihlášené.
Pro přístup ke všem článkům se přihlaste, nebo se zdarma zaregistrujte
Diskuze k tomuto článku