Alšova jihočeská galerie zazářila v soutěži LEMUR- Public Relations 2022, získala první a třetí cenu.
Soutěž Lemur každoročně od roku 2006 vyhlašuje Asociace Public Relations (APRA). Oceňovány jsou PR projekty či jejich části, které nejlépe vycházejí z podnikatelské strategie zadavatele, obsahují kreativní řešení, jsou v souladu s etickými pravidly oboru a mají prokazatelně pozitivní dopad na reputaci zadavatele. Šestnáctý ročník soutěže LEMUR — Česká cena za public relations — se už podruhé konal celý online, včetně slavnostního vyhlášení, jímž provázel moderátor Petr Suchoň.
Projekty přihlášené do Ceny LEMUR jsou hodnoceny odbornou porotou složenou z cca 60 profesionálů z agentur, firem, asociací, akademiků a médií. K nejsilněji zastoupeným patřila již tradičně kategorie B2C (26 projektů) spolu s kategorií Media Relations (26). Velký počet přihlášených projektů zaznamenala i kategorie Společenská odpovědnost a filantropie (22), Akce a události (21) či Integrovaná komunikace (17) a Technologie, IT (17). Vzhledem k počtu projektů a počtu nominovaných tiskových mluvčí bylo sestaveno 8 hodnotících komisí.
Alšova jihočeská galerie byla jednoznačným vítězem v kategorii III. 9 Digital & social media – social media za projekt Výstava – Malevič a ruská avantgarda. Třetí místo získala v kategorii II. 5 Státní správa, politika, neziskový sektor, za projekt Chodit na umění není umění. Tímto úspěchem navazuje Alšova jihočeská galerie společně ve spolupráci s agenturou Chilli Production na loňská ocenění, která získala v soutěží Fenix content marketing, kdy získala 1. místo v nejsilněji obsazené kategorii Social media kampaň.
„Podařilo se nám s agenturou Chilli Production vytvořit divácky velmi působivou kampaň. – propagující umění jako celek, jako prožitek, který je pro všechny. Každý ho vnímá po svém a každý si z jeho konzumace odnáší jiný pocit, jiné hodnoty. Na zážitek z umění nemusíte mít vysoké školy a načtené tuny knih. Stačí přijít, otevřít se mu a nechat ho na sebe působit “, vysvětluje ředitel Alšovy jihočeské galerie Aleš Seifert.
„Každá z osobností, které jsme ke spolupráci přizvali, například Aňa Geislerová, Milan Cais, Vladimír Franc, měla úplně jiný pohled na věc, a proto je projekt rozmanitý a oblíbený. Všichni hosté vystoupili bez nároku na honorář, aby podpořili umění v Česku. Celý projekt Chodit na umění není umění, byl záměrně tvořen, jak pro osvětu umění, tak i pro následnou propagaci výstav. Generovali jsme data, která jsme následné použili v propagaci a ticketingu, kde nám to hodně pomohlo,“ doplňuje Otta Kovařík z agentury Chilli Production.
Výstava Malevič – Rodčenko – Kandinskij a ruská avantgarda byl splněný sen, galerijní událost roku 2021, do dnes jsou s tímto projektem spojovány mnohé superlativy. Za tři měsíce navštívilo unikátní výstavní projekt přes 22 000 návštěvníků. „Zájem o výstavu byl opravdu obrovský, předčil všechna naše očekávání. Konečné číslo návštěvnosti pouze potvrzuje, o jak mimořádný počin se jednalo. Alšova jihočeská galerie se díky tomuto projektu zviditelnila nejen na tuzemské, ale i evropské scéně a ocenění LEMUR je toho dalším důkazem,“ doplňuje Aleš Seifert.
-red-
foto: archiv a AJG
Diskuze k tomuto článku