Umělá inteligence nemůže nahradit originální umění. Kampaň s kočkami propaguje středoevropské umění v USA… Vídeňská turistická agentura WienTourismus v květnu spustila na východním pobřeží Spojených států novou propagační kampaň, ve které využívá technologie umělé inteligence. Po celý měsíc zde budou k vidění originální plakáty, které kombinují motivy světoznámých děl vídeňských malířů a koček – snad nejvyhledávanějšího obsahu na internetu. Kampaň má za cíl nejen zvýšit v této oblasti povědomí o Vídni a přitáhnout pozornost k tamějšímu umění, ale i přispět k aktuální debatě o využití umělé inteligence právě v umění.


Na letošní květen připravila vídeňská turistická agentura WienTourismus originální kampaň na propagaci umění rakouské metropole ve Spojených státech. Akce nese název „UnArtificial Art“ neboli „Neumělé umění“ a je k vidění v New Yorku, Chicagu a Washingtonu D.C. Digitální formou se odehrává také v Los Angeles, San Franciscu, a dokonce i mimo USA v kanadském Torontu. Hlavním prvkem projektu jsou obrazy vytvořené umělou inteligencí na motivy děl slavných vídeňských umělců, například Egona Schieleho a Gustava Klimta. Humornou formou agentura zkombinovala motivy ze slavných obrazů, například ze světoznámého Klimtova Polibku nebo Schieleho Autoportrétu s čínskými lampiony, s vyobrazením koček, které jsou na internetu jedním z nejvyhledávanějších obsahů. Na zmíněných dílech umělá inteligence nahradila lidské postavy kočkami. Ve velkém měřítku jsou tyto plakáty k vidění na newyorské křižovatce Times Square, na Manhattanu, v chicagském parku Millennium Park a v různých stanicích metra ve Washingtonu.
Zbytek tohoto článku je viditelný pouze pro přihlášené.
Pro přístup ke všem článkům se přihlaste, nebo se zdarma zaregistrujte
Diskuze k tomuto článku