V rámci minifestivalu DNY IZRAELE 2024 v Beseder Gallery proběhne 18. března od 19 hodin – DIALOG / DISKUZE: Jiří Černický & Max Epstein. Moderátorkou rozhovoru je Lenka Zlámalová – česká publicistka a ekonomka. Celý rozhovor bude překládán do čj. Černický ani Epstein se nechtějí ve své tvorbě omezovat na jedno médium, ve své tvorbě kombinují různé umělecké techniky: malba, socha, instalace, performance. Patří do stejné generace umělců, zabývají se podobnými tématy, a to především globálními sociálními problémy. Přesto na ně nahlíží jinak a komentují je po svém.
Přijďte se připojit k této veřejné diskuzi a poslechnout si, jak Jiří Černický a Max Epstein diskutují o své tvorbě, inspiraci, pohledu na současnou uměleckou scénu a situaci ve světě. Máte také možnost se aktivně zapojit a přispět vlastními myšlenkami a dotazy. Těšíme se na Vás v pondělí v 19h. v Beseder Gallery!
PS: Pozor: oba umělci Vás mohou šokovat svou smělou upřímností!
Jiří Černický (1966) je absolventem Akademie výtvarných umění v Praze, je držitelem Sorosovy ceny, Ceny Jindřicha Chalupeckého a October Salon Award z Bělehradu. Absolvoval množství studijních pobytů v zahraničí, jako v Berlíně, USA, Nizozemí.
Aktuálně se připravuje na Japonské bienále. 13 let působil jako profesor malby na UMPRUM v Praze. Před půl rokem působení ukončil a jeho vysvětlení PROČ? způsobilo mediální skandál. Černický je mimo jiné neuvěřitelný dobrodruh, za skromných podmínek procestoval celý svět.
Max Epstein se narodil a vyrůstal v malém městě Pskov na severozápadě Ruska a od roku 1990 žije v Izraeli. Ve svém projevu kombinuje různé umělecké techniky – kresbou prozkoumává prostor ve spojitosti s minulostí, sám se však považuje především za sochaře. Fotografii vnímá především jako medium zachycující myšlenky. Fotografie jej dovádí k asociacím jež zhmotňuje v dotyku s materiálem. Vznikají tak sochy s hlubokou symbolickou hodnotou, které nesou odkazy z prostředí Jeruzaléma a jeho periferie. Sochy ponechává solitérně se prezentovat nebo je komponuje do složitých instalací. Objekty pak často interagují s okolním prostředím – audiovizuálně.
ENG:
Minifestival DNY IZRAELE 2024 at Beseder Gallery: DIALOGUE / DISCUSSION: Jiří Černický & Max Epstein The conversation will be moderated by Lenka Zlámalová – a Czech journalist and economist.
Both Černický and Epstein refuse to limit themselves to one medium in their work; they combine various artistic techniques such as painting, sculpture, installation, and performance. They belong to the same generation of artists and address similar themes, primarily global social issues. However, they have different perspectives on these issues and comment on them in their own ways.
Come join this public discussion and listen to Jiří Černický and Max Epstein discuss their work, inspiration, views on the current art scene, and the world situation. You also have the opportunity to actively participate and contribute your own thoughts and questions. We look forward to seeing you on Monday at 7 p.m. at Beseder Gallery!
PS: Attention: both artists may shock you with their bold honesty!
Jiří Černický (1966) is a graduate of the Academy of Fine Arts in Prague and has received the Soros Prize, the Jindřich Chalupecký Award, and the October Salon Award from Belgrade. He has completed numerous study stays abroad, including in Berlin, the USA, and the Netherlands. He is currently preparing for the Japanese Biennale. For 13 years, he served as a painting professor at UMPRUM in Prague. Half a year ago, he ended his tenure, causing a media scandal with his explanation of WHY? Černický is, among other things, an incredible adventurer who has traveled around the world under modest conditions.
Max Epstein was born and raised in the small town of Pskov in northwest Russia and has been living in Israel since 1990. In his work, he combines various artistic techniques – through drawing, he explores space in connection with the past, but he primarily considers himself a sculptor. He perceives photography primarily as a medium for capturing ideas. Photography leads him to associations that he materializes through contact with the material. This results in sculptures with deep symbolic value, bearing references from the environment of Jerusalem and its outskirts. He either leaves the sculptures to be presented solo or composes them into complex installations. The objects often interact with the surrounding environment – audiovisually.
-red-
Diskuze k tomuto článku