• O Artrevue
  • Redakce
  • Pro média
  • Kontakt
Pátek, 9 května, 2025
  • Přihlásit
  • Registrace
ArtRevue
Nic jsme nenašli :-(
Zobrazit všechny výsledky
  • Kalendář akcíNovinka
  • Výstavy
  • Téma
  • Příběhy
  • Výročí
  • Rozhovory
  • Art cesty
  • Dílo
  • Knihy
    • Recenze
    • E-shop
  • Videa
  • Tiskové zprávy
  • Kalendář akcíNovinka
  • Výstavy
  • Téma
  • Příběhy
  • Výročí
  • Rozhovory
  • Art cesty
  • Dílo
  • Knihy
    • Recenze
    • E-shop
  • Videa
  • Tiskové zprávy
Nic jsme nenašli :-(
Zobrazit všechny výsledky
ArtRevue
Nic jsme nenašli :-(
Zobrazit všechny výsledky
Miriam Cahn: intimita a násilí… / Stedelijk Museum

Miriam Cahn: intimita a násilí… / Stedelijk Museum

Autor: Radan Wagner
Před 6 měsíců
v rubrice Art cesty
Doba čtení: 2 min
0
Sdílejte na FacebookuSdílejte na Twitteru

Maximálně 2 hodiny denně se věnuje své tvorbě – vyhýbá se tak rutině a mechanické práci, která bývá někdy do substitucí běžného života. Své práci se oddává o to více s větší intenzitou a osobním ponorem; přitom důsledně dodržuje metodu „ponoření se, práce, vynoření.“ Tématem jí bývají bolavá témata člověka i světa často s feministickým či protiválečným akcentem. Obrazy Miriam Cahn jsou bezprostřední – a mohou tak připomínat dětské projevy nebo přímá naturalistická zkoumání či dokonce přiznanou zvláštní pornografii. Nezaměnitelné autorčino tvarosloví se pojí s naléhavými a zneklidňujícími motivy pocházející tedy z oblasti sexu, ohrožení, násilí, pomíjivosti a smrti. S tím vším jsou konfrontováni návštěvníci výstavy, která právě probíhá v prostorách Stedelijk muzea v Amsterdamu.

Z expozice výstavy

Švýcarská malířka s mezinárodním renomé se hlásí k feminismu v jehož duchu prohlašuje: „Polovina dějin umění neexistuje, protože ženy nebyly jejich součástí.“ V jejím angažovaném zacílení nechybí ani další živě diskutované otázky jako jsou Me Too, pacifismus, ohrožení dětí apod.

REKLAMA

Výsledné kresby a malby se tak vynořují z hlubin osobního hněvu – apelují na veřejnost, šokují svou otevřeností a konkrétností. Vystavené práce také dokládají, že figurální malba v duchu neoexpresionismu se může stát účinnou nositelkou těchto neuhlazených, ale potřebných zpráv – protestů.

Miriam Cahn, ‚o.t., 8.3.2021‘, foto: François Doury. S laskavým svolením umělce; Meyer Riegger a Galerie Jocelyn Wolff, Paříž
Miriam Cahn, ‚o.t., 8.3.2021‘, foto: François Doury. S laskavým svolením umělce; Meyer Riegger a Galerie Jocelyn Wolff, Paříž (výřez)

Bazilejská Miriam Cahn (1949) se vyjadřuje kromě malířství také dalšími technikami (film, kresba, fotografie) – v Amsterdamu se ale představuje svou novější malbou na plátnech či dřevěných deskách. Návštěvníci jsou v několika sálech vtahováni do nevšední imaginace i nepříjemného dialogu, vše vede k zamyšlení nad nevšedně pojatým sdělením, které má obecnější platnost. Jakési syrově předestřené panoptikum postav, činů i přečinů se odvíjí již řadu let v kontinuálním zkoumání. Sledujeme tak lidské rituály, grimasy, vypjaté okamžiky, různé intimity i vnější ohrožení či hledání narušené identity.

Čtěte také

Největší muzeum street artu je v Amsterdamu NDSM

Největší muzeum street artu je v Amsterdamu NDSM

Před 6 měsíců
Z expozice výstavy
Z expozice výstavy

Vystavující autorka se věnuje umělecké tvorbě od poloviny 70. let, ale štětce se chopila až ve svých v polovině 90. let – tedy ve svých 45 letech (malířství coby feministka dlouho považovala snad za šovinistickou záležitost).

Miriam Cahn, ‚o.t., 16./17.5. + 9.9. 2019″, foto: Heinz Pelz. S laskavým svolením umělce; Meyer Riegger a Galerie Jocelyn Wolff, Paříž

Nyní se naplno v tomto médiu projevuje drobnými i rozměrnými malbami, které nadlouho rezonují snad v každém návštěvníkovi amsterdamské expozice.

Miriam Cahn, ‚o.t., 5.8.2020‘, foto: Heinz Pelz. S laskavým svolením umělce; Meyer Riegger a Galerie Jocelyn Wolff, Paříž

Výstava: Miriam Cahn, Reading Dust, Stedelijk Museum Amsterdam, do 26. ledna 2025

Z expozice výstavy

-rd-

foto: autor a Stedeljik Muzeum Amsterdam

Tagy: Stedelijk MuseumStraat Amsterdam

Relevantní články

Největší muzeum street artu je v Amsterdamu NDSM
Art cesty

Největší muzeum street artu je v Amsterdamu NDSM

Před 6 měsíců

STRAAT Museum v Amsterdamu je patrně největším muzeem street artu na světě. Na budově se nachází obří portrét Anny Frankové...

Diskuze k tomuto článku

Nejčtenější ...

  • Fotografka Marie Tomanová: New York New York

    Fotografka Marie Tomanová: New York New York

    0 sdílení
    Sdílejte 0 Tweet 0
  • Galerie hl. m. Prahy: Tohle potřebujeme říct nahlas…

    0 sdílení
    Sdílejte 0 Tweet 0
  • Dokument o fotografce Marii Tomanové míří do kin…

    0 sdílení
    Sdílejte 0 Tweet 0
  • Vychází kniha: Jiří David – Vizuály / No Exit

    0 sdílení
    Sdílejte 0 Tweet 0
  • Kresby Leonarda da Vinci a Albrechta Dürera / Vídeň

    0 sdílení
    Sdílejte 0 Tweet 0

Sledujte nás

ArtRevue

© 2019 ArtRevue

Spolupráce

  • O Artrevue
  • Redakce
  • Pro média
  • Kontakt

Sledujte nás

Vítejte zpět!

Přihlaste se do svého účtu níže

Zapomněli jste heslo? Registrace

Vytvořit nový účet!

Prosím vyplňte pole níže, heslo Vám bude automaticky vygenerováno.

Všechna pole jsou povinná Přihlásit se

Vložte heslo

Prosím vložte své uživatelské jméno nebo email pro reset hesla.

Přihlásit se
  • Přihlásit
  • Registrace
  • Košík
Nic jsme nenašli :-(
Zobrazit všechny výsledky
  • Kalendář akcí
  • Výstavy
  • Téma
  • Profil
  • Příběhy
  • Výročí
  • Rozhovory
  • Art cesty
  • Dílo
  • Knihy
    • Recenze
    • E-shop
  • Videa

© 2019 ArtRevue

NOVINKA

Spustili jsme e-shop knih o výtvarném umění

Přejděte na e-shop