Monumentální pavouci – krásní i strašidelní – patří k nejvelkolepějším počinům umění 20. století. Naléhavá sochařská série patří k vrcholům tvorby Louise Bourgeois… jednotlivé ukázky nalezneme v prestižních expozicích po celém světě… „Když moje matka zemřela, cítila jsem se osamělá. Otec převzal nade mnu kontrolu – a tak jsem musela utéct,“ přiznává umělkyně. Není divu, že se Louise Bourgeois (1911 – 2010) po studiích na pařížských školách odstěhovala až do New Yorku se svým americkým manželem – historikem umění Robertem Goldwaterem (zde získala v roce 1955 občanství a mířila k mezinárodní proslulosti… blízcí jí zůstali Alberto Giacometti a Constantin Brancusi). Přes úctyhodný věk si však slávy a poct neužívala tak dlouho, jak by se mohlo zdát. Mezi širší uměleckou veřejností vešla ve známost až ve svých sedmdesáti – v roce 1982, kdy jí uspořádalo výstavu newyorské Museum of Modern Art. Byla to vůbec první retrospektiva, která v této instituci patřila ženě-sochařce. U nás se tvorba této umělkyně představila v pražském Rudolfinu na jaře roku 1995.

Movitý sběratel umění, který má navíc ještě dostatek místa, by si mohl již v květnu pořídit zajímavý přírůstek. Jedná se o jednoho z ikonických Pavouků z roku 1996 od sochařky Louise Bourgeois, který se dostane do aukční nabídky Sotheby´s. Očekává se, že toto obří dílo vydělá odhadem 30 – 40 milionů dolarů, což by znamenalo – a to je velmi pravděpodobné – získání hned několika aukčních rekordů.
Zbytek tohoto článku je viditelný pouze pro přihlášené.
Pro přístup ke všem článkům se přihlaste, nebo se zdarma zaregistrujte
Diskuze k tomuto článku