Nová kniha Mirka Vodrážky
„Proč nemá výtvarná obec, tedy její pamětníci, teoretici umění, vysokoškolští pedagogové v oblasti vizuálních umění nebo studenti historie potřebu reflektovat nedávnou výtvarnou historii, a to včetně té institucionální? Proč se neptají například na to, jakou institucionální teorií subverzního výtvarného umění disponoval komunistický režim, kdy určoval, co je povolené a co zakázané? Jinými slovy: jak institucionálně definoval ´zakázané´ výtvarné umění. Podle jakých kritérií zejména jejich represivní složky určovaly ´co´ a ´koho´ zakazovat, střežit a hlídat?“ Takové a podobné otázky si klade Mirek Vodrážka ve své nové knize: Výtvarné umění a jeho subverzní role v období normalizace s podtitulem – demytologizační a detektivní příběh.
Zbytek tohoto článku je viditelný pouze pro přihlášené.
Pro přístup ke všem článkům se přihlaste, nebo se zdarma zaregistrujte
Diskuze k tomuto článku