Mladý malíř Matěj Macháček má v pražské Bold Gallery výstavu pod názvem Blue Tree.

Malby Matěje Macháčka (1992) jsou ukotvené v realitě, přesto je zřejmé, že je možné je vnímat jako metaforu o lidské existenci. Základem jeho výtvarného uvažování je zájem o renesanční umění. Dalším impulsem se stala asijská zkušenost, která znamenala počátek malování na rozměrné listy papíru, používání kaligrafických štětců i definitivní odklon od olejomalby a vytvoření vlastní kombinované techniky ředěných akrylů a tuší, v konečné fázi ještě překrývaných vrstvou laků. Důležité bylo i vykořenění ze zažitých kulturních pořádků a změna kontextu. Skutečnost Matěj Macháček zprostředkovává interpretačně, takže mění optiku čtení obrazu z prozaického na symbolické.
Zbytek tohoto článku je viditelný pouze pro přihlášené.
Pro přístup ke všem článkům se přihlaste, nebo se zdarma zaregistrujte
Diskuze k tomuto článku