V těchto dnech probíhá pozoruhodná výstava Nostalgie periférie v Oblastní galerii Liberec… Kdybychom pro díla členů Skupiny 42 hledali rozhodující společné téma, městské periferii se nevyhneme. Zrcadlí se v dílech malířů a grafiků Kamila Lhotáka, Františka Grosse, Františka Hudečka, Bohumíra Matala, Jana Smetany, Karla Součka i fotografa Miroslava Háka, dnes uznávaných klasiků českého umění 20. století.

Fenomén městské periferie byl v meziválečném Československu a v Protektorátu Čechy a Morava ozvláštnění případem Prahy, kde se očekávání obyvatel jejích předměstí naplňovala zejména po roce 1930 mnohem pomaleji, než oni sami očekávali ve 20. letech minulého století. Výsledkem byly četné stopy ekonomického boomu, které zůstaly opuštěné a zapomenuté v lokalitách, kam tehdy ještě rozvoj města v plné síle nedospěl.
Zbytek tohoto článku je viditelný pouze pro přihlášené.
Pro přístup ke všem článkům se přihlaste, nebo se zdarma zaregistrujte
Diskuze k tomuto článku