Překlenout dva kopce nad Nuslemi se plánovalo dlouho. Praha se však dočkala až 22. února roku 1973. Monumentální stavba spojila městský provoz a stala se důležitou dopravní tepnou sloužící dodnes pěším, automobilové dopravě i metru. Spolu s magistrálou nebo Žižkovskou věží náleží Nuselský most k velkým projektům z dob normalizace. Veřejný prostor byl obohacen o stavební projekty, které se staly nedílnou součástí naší metropole. Jejich podoba někdy budila diskuze, dnes je vnímáme jako svědky jedné historické epochy.

Je únor 1973 a po vlnách Českého rozhlasu se šíří slavnostní nálada: „Nuselské údolí je tedy pokořeno. Jsme na pankráckém předmostí Nuselského mostu. Strmé svahy spadají ostře k břehům Botiče, aby se na druhé straně znovu strmě vyšplhaly do výše. Od tohoto okamžiku se po mostě nebude prohánět už jen vítr, ale i automobily, budou přes něj přecházet lidé z Pankráce do centra a opačně,“ pěla ódy dobová reportáž přímo z otevření velkolepé stavby. Dnes po této spojnici chodí lidé spíše sporadicky, auta se naopak sunou v zpravidla přecpaném provozu, pod kterým jezdí pohodlné metro.
Zbytek tohoto článku je viditelný pouze pro přihlášené.
Pro přístup ke všem článkům se přihlaste, nebo se zdarma zaregistrujte
Diskuze k tomuto článku