Názvem nové výstavy malířky Radky Bodzewicz se stal latinský výraz „v onom čase“ odkazující ke stvoření světa.

Krom toho, že má vztah ke katolické bohoslužbě jako fráze předcházející konkrétní úryvky z textů evangelií, je to i jeden z klíčových termínů eseje amerického religionisty rumunského původu Mircei Eliadeho Mýtus o věčném návratu z let 1945-7, který její nový projekt rozhodujícím způsobem ovlivnil. Dotykem s křesťanskou tradicí stejně jako inspirační oporou v literárním textu aktuální práce navazují na předchozí zásadní výstavu Božská komedie (Bold Gallery, Praha, 2020). Její vizuální uvažování se však tentokrát nezastavuje u tématického trojúhelníku Peklo, Očistec a Ráj, ale vědomě jej přesahuje, aby bylo možné se ponořit hlouběji k počátkům a podstatě lidské spirituality, jejího vnímání i prožívání, případně zpětného nalézání dnes.
Zbytek tohoto článku je viditelný pouze pro přihlášené.
Pro přístup ke všem článkům se přihlaste, nebo se zdarma zaregistrujte
Diskuze k tomuto článku